x

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Buty Reebok

Rok 1890 możemy uznać jako zalążek początku marki REEBOK, a to za sprawą biegacza Josepha Williama F
ostera, który stworzył pierwsze buty do biegania z kolcami. W przeciągu kolejnych 5 lat, założył wraz z ojcem firmę J.W. Foster and Sons Limited, której główną działalnością było dostarczanie obuwia sportowego dla lekkoatletów przez dalsze lata swej działalności. Jednak prawdziwym początkiem marki, są lata sześćdziesiąte ubiegłego wieku. To właśnie w 1958 roku dwóch wnuków J.W. Fostera - Jeffrey i Joseph zakłada firmę obuwniczą o nazwie Merku
ry Sports, która towarzyszy istniejącej już na rynku J.W. Foster and Sons Limited po to, by z czasem móc ją w całości przejąć i zacząć produkcję obuwia pod wspólna marką Reebok (nazwa wywodzi się od określenia gatunku południowoafrykańskiej antylopy). Prawdziwe pasmo sukcesów na rynku, Brytyjskiej marki zaczyna się jednak dopiero w roku 1979 gdy Paul Fireman zwraca uwagę, podczas międzynarodowych targów handlowych, na potencjał skrywający się w Reeboku. Jeszcze tego samego roku udaje się mu wynegocjować dla firmy North American licencję na dystrybucję i sprzedaż obuwia Reebok w USA, za sprawą której końcem lat siedemdziesiątych na sklepowe półki trafiają trzy modele butów Reebok do biegania. Wysoka, jak na owe czasy cena (ok 60$) produktów marki nie stanowi, żadnego problemu, a popyt na buty Reebok na rynku USA cały czas rośnie. Firma znakomicie obserwuje potrzeby klienta (zainteresowanie kobiet sportem, modę na aerobik oraz noszeniem butów sportowych na co dzień) i reaguje na nie bardzo szybko. W 1982 roku w sklepach Reebok pojawiają się pierwsze buty Reebok damskie o nazwie Freestyle, który jest pierwszą propozycją kierowaną bezpośrednio, tylko i wyłącznie dla kobiet. Kolejnym etapem szybkiej ewolucji marki, jest ostateczne przejęcie Reeboka w 1984 roku przez Paula Firemana i grupę amerykańskich inwestorów z Pentland Industries, którzy wspólnie zakładają w Wielkiej Brytanii holding o nazwie Reebok International Limited. Po roku firma pojawiła się na giełdzie. Taki obrót spraw sprawia, że marka poszerza znacznie spektrum swojego działania i od lat 90 XX wieku Reebok, kojarzącej się przede wszystkim do tej pory z aerobikiem i fitnessem, zmienił się w jednego z większych producenta obuwia i odzieży sportowej skierowanej do kilku segmentów rynku sportowego (piłka nożna, baseball, koszykówka, lekkoatletyka, rugby, golf oraz hokej). Pozwala to na promowanie marki przez większą liczbę sławnych sportowców, a co za tym idzie lepszą sprzedaż i nieustanny rozwój nowych technologii tj. Hexalite czy PUMP. O ile pierwszy z systemów nie wyróżniał się zbytnio na tle konkurencji, to system PUMP, można nazwać synonimem marki Reebok. Jego rewolucyjna konstrukcja składających się z wypełnionych dwutlenkiem węgla komór gazowych napełnianych przy użyciu specjalnej pompki (Instapump) zastępuje klasyczne sznurowanie. Takie innowacyjne rozwiązanie po raz pierwszy trafia w roku 1994 do modelu buta Reebok Pump Futy, który pomimo wysokiej jak na te lata, ceny 130 $ cieszył się ogromnym zainteresowaniem odbiorców. Po sześciu latach od premiery i ogromnego sukcesu technologii Reebok Pump, marka przedstawiła nową kolekcję ze zmienionym logo oraz swoją nową ideologią inspirowaną modą uliczną odzwierciedlającą podejście do życia, która łączyła sport, muzykę, modę i technologię. RBK, bo tak od 2002 przedstawiana jest nazwa marki po raz pierwszy włącza do promocji artystów i muzyków, tj. Lucy Liu, Christina Ricci, Jay- Z czy 50 Cent. Jest to nowa era, w której Reebok postanawiają wykroczyć poza kanon i przestać promować swoje produkty tylko za pośrednictwem znanych nazwisk ze świata sportu. Rozwinięciem tej idei jest kampania reklamowa z 2005 „Jestem tym kim jestem”, która oprócz promocji marki namawiała młodych ludzi do odważniejszego kreowania własnego ja i wychodzenia poza schematy. Takim działaniem marka znakomicie wpisała się w kulturę streetwearową, w której niewątpliwie buty Reebok odgrywają bardzo ważną rolę. Od 2006 roku marka Reebok została oficjalnie przejęta przez jednego ze swoich największych konkurentów - koncern Adidas AG. Jej nazwa wraca do pierwotnego Reebok, a główna linia produktów kierowana jest do miłośników crossfit (ewolucja aerobiku) i lifestyle'u, jak miało to miejsce w latach jej największej świetności.
Zobacz więcej Zwiń
Sortuj:
 
Filtruj

Nie znaleziono produktów spełniających wybrane kryteria.

Copyright © distance.pl Wszystkie prawa zastrzeżone. Ta strona wykorzystuje pliki cookies.
Powered by i-systems.pl